петак, 23. децембар 2016.

Žabljak - nepresušni izvor lepote

Žabljak je destinacija koju ne treba zaobići na putu ka moru ili u povratku sa mora.Ili kao posebna destinacija.Ili makar kao pauza za kafu.Ipak preporučujem makar tri dana u letnjoj sezoni.Tako smo i mi Žabljak uvrstili u naš plan putovanja a u okviru letovanja u Crnoj Gori.Do sada smo bili više puta po tri dana a nebrojeno puta na pauzi za kafu.Žabljak je neiscrpni izvor lepote.Mnogo destinacija za pešačenje i planinarenje,mnogo staza,obeleženih,putokaza,tako da na planinarenje možete slobodno i sami,bez vodiča.Malo interneta,mape i nema promašaja.A destinacija je toliko da stalno može nešto novo da se vidi.

петак, 9. децембар 2016.

Oslo - ljubav na prvi pogled

Putovanje u Oslo je ideja koja me je dugo opsedala.Izabrali smo mesec novembar što zbog jeftinijih avionskih karata,oko 130 eur povratna za nas dvoje,što zbog perioda koji bi se odužio između letovanja i Nove Godine.Leteli smo Norwegian air-om i sve je bilo u redu.Na aerodromu u Oslu tražili su da im pokažemo povratne karte i adresu gde boravimo.Treba razumeti njihovu opreznost.
Imali smo puno sreće sa vremenom,bilo je sunčano i normalno hladno.Prvo putovanje avionom je bilo uzbudljivo.I eto Osla pod nama.
Bili smo gosti divnih ljudi i mislim da je naš boravak u Oslu bio fenomenalan zbog samih domaćina.Puno su nam olakšali pre svega jer su nas vozili svuda,znaju jezik i način življenja u Norveškoj.Naravno ispoštovali su naše želje u vezi toga šta bi trebalo videti.Nema tu mnogo mudrosti,zna se šta je najatraktivnije.Osim toga imali smo malo dana,celih dva ipo, pa nismo mogli previše da planiramo.
Da napomenem da je dan dosta kratak u ovo doba.U 8 h,kada smo obično ustajali je još uvek mrak i oko 15 h već počinje da zalazi sunce.
Dan prvi:
Obilazak muzeja.Izabrali smo dva,naravno zbog vremena.Jedan je predložila naša domaćica,VIKINGSKIPSHUSET.Ulaz je 80 nok po osobi(oko 8,5 eur).Muzej o vikinškim brodovima,oruđu,posuđu..i svemu što je pronađeno iz tog vremena.Fenomenalno je,treba videti.Drugi je po mom izboru,KON-TIKI muzej,gde je ulaz 100 nok(oko 11 eur).Možda još interesantniji,opet vezan za plovidbu i brodove.

уторак, 15. новембар 2016.

Letovanje -Crna Gora-Ljuta 2016

Letovanje ove 2016-te godine je ispunilo sva moja očekivanja i odvijalo se uglavnom po planu.
Ove godine je to izgledalo ovako....
Pošli smo iz Niša oko 7h.Odlično vreme za polazak,ni rano ni kasno,jer smo planirali celodnevno putovanje do Žabljaka,gde smo imali rezervisan smeštaj.
Odlučili smo se ovog puta da idemo preko Kopaonika što inače ne radimo jer nam put nije previše zanimljiv.Prvo stajanje je bilo na 103 km u ponožju Kopaonika gde se nalazi ribnjak i kafana Stari bunar.Na žalost radno vreme je od 10 h tako da smo mogli samo da uživamo u lepoti mesta i napravimo par sličica.Posle njega se nalazi još jedan ribnjak u mestu Graševci.Kafa je morala da sačeka do Brzeće.Kratak obilazak Brzeće uz konstataciju da se dosta izgradila i gradi dalje.Smestili smo se u Kolibi na kafa pauzi(90 din).Dalje preko Kopaonika pa prema Rudnici,ne preko Jošaničke banje jer je krajolik lepši,mnogo lepih hotela ,vikendica...Skretanjem na jedan sporedan put došli smo u naselje
prepuno vikendica gde se recimo izdvojila vila Runolist koju sam našla na internetu i deluje baš dobro.

понедељак, 10. октобар 2016.

Vikend na Drini - Jeep safari - realizacija

Ideja o vikendu na Drini sa prijateljima je pretvorena u delo.Vremenski je pomerena dve nedelje ranije,12 avgusta i sa manje ljudi od planiranog ali je prerasla u fenomenalan dogadjaj koji se pamti za sva vremena.

Moravski konaci-Moravski raj

Priča o etno selima u Srbiji i drugim zemljama mogla bi da bude veoma duga,jer izgled tih sela u Srbiji,Crnoj Gori ili Bugarskoj je naizgled sličan a veoma različit u suštini.
Ovo je kratka priča o etno selu Moravski konaci jer je i boravak na žalost bio kratak.
O selu sam prvi put čula 2010 god i tada se rodila ideja da supruga povedem na romantični vikend.koja se do danas nije ostvarila.Moj prvi susret sa mestom na internetu je bio veoma lep ali to je bila više informacija o nekom mestu koje nisam videla.

недеља, 19. јун 2016.

Vrelo leto na bazenu Banjica-Knjazevac

Najavljena vrela subota 18.juna 2016.Predlog je bio bazen Banjica u Knjazevcu.Od Nisa je to sat vremena puta.Bazeni u Nisu su prepuni i verovatno meni odavno dosadili.A i cena je diskutabilna,300,400,500 dinara.Tamo gde cena odgovara ponudi je i velika guzva.Knjazevac je bio nesto novo za mene.

недеља, 12. јун 2016.

Vikend na Drini- predlog

Još jedna ideja za vikend u društvu prijatelja.Predlog je da se provede uzbudljiv vikend od petka do nedelje sa boravkom u rafting kampu na Drini,jeep safarijem u NP Sutjeska,druženje uz živu svirku,obilazak Andrićgrada.Umesto jeep safarija može ko želi da se odluči za rafting Tarom,cena je ista.Izbor je pao na ovaj kamp, Rafting centar Drina, slučajno.Na Drini sam bila tri puta i uvek u drugom kampu i uvek je bilo dobro.Organizacija je u suštini ista svuda tako da može da se stalno menja mesto boravka,uzbudljivije je.

субота, 21. мај 2016.

Drinska oaza

Drinska oaza je zaista oaza lepote,prirode,druženja,uživanja,spokoja.Jedan prelepi vikend,krajem juna 2014.god. smo proveli sa grupom prijatelja na ovom fenomenalnom mestu.Vikend koji i dalje ,kada se setim,izaziva snazne emocije i prelepa sećanja.
Možda je normalno što sa godinama sve više volim da na putovanja idemo sami moj suprug i ja.Pratimo sopstveni ritam,afinitete,materijalna sredstva....Ali volim da povremeno napravimo "izlete"sa prijateljima jer je to zaista poseban osećaj ispunjenosti.Naravno za tako nešto je potrebno dosta planiranja,strpljenja,tolerancije,ubedljivosti da se pokrenu ljudi,da se odaberu pravi ljudi koji sve to znaju da cene,koji znaju da se zabavljaju.Tog junskog vikenda nama je to uspelo.Prijatelji su nas posle povratka zvali da izraze oduševljenje ali ja sam svima govorila da bez njih,njihove energije i pozitivnog duha koji su širili ništa od toga ne bi bilo.Svemu tome je doprinelo samo mesto na kome smo bili.
Moram da naglasim da Drinska oaza zaista sve ono što se nalazi na sajtu ima.Zaista tako izgleda,apartmani su dobri,bazen,dvorište,sve potrebne baštenske zanimacije tipa ražnja,tanijrače,roštilja.Puno mesta za sedenje.Doručak na samoj obali Drine,odnosno Zvorničkog jezera, u nestvarnoj tišini ili večera uz odsjaj sveća uz vodu koja se oseća po mirisu i zvuku.
Vlasnici su veoma ljubazni i predusretljivi.Kontaktirala sam vlasnika putem maila za uslove rezervacije.Na sajtu postoji kalendar posećenosti tako da tačno možete da vidite koji su termini slobodni.Moram da naglasim da udarne termine morate ranije da rezervišete,tako da sam ja to uradila već oko Nove Godine za kraj juna.Najbolje je rezervisati celu kuću i za to vam treba najmanje 15 ljudi.Drinska oaza ima stalne grupe gostiju koji svoje termine drže stalno rezervisanim.Vlasnik nam je na molbu obezbedio prase za ražanj,drinskog skobalja za tanjiraču...
Svojim prijateljima sam napravila plan putovanja da bi sve bilo još zanimljivije.

понедељак, 9. мај 2016.

Bansko - a nije skijanje

Moram da priznam da je Bansko za mene bio fenomenalno otkriće i detinacija koju se trudim da uvrstim u obavezno bar jednom godišnje.Prvi put sam bila 2012 godine sasvim slučajno,privučena cenom,i dok nisam platila na kraju boravka nisam verovala da to stvarno toliko košta.Rezervaciju sam napravila preko sajta Booking.com u hotelu Balkan Jewel Resort i cena u dvosobnom apartmanu je bila 6,5 eura po osobi.Moram da naglasim da je hotel fenomenalan,relativno nov i nalazi se u naselju,kompleksu hotela Razlog.Period boravka je bio početak juna,vreme fenomenalno za sve vrste aktivnosti,šetnje,planinarenje,spa centr,kupanje na bazenima sa mineralnom vodom....

уторак, 3. мај 2016.

Dobrodošli na moj blog o jednostavnim,običnim i neobičnim putovanjima.

MOJ PRVI POST

Već neko vreme razmišljam o tome da moja putovanja,izlete,zabave...objavim negde gde će biti dostupna i drugima.Da posluže kao ideja ili osnova za neko putovanje ili bar kao zabava i uživanje u predelima i mestima koja nam možda nisu trenutno dostupna.Svako svoje putovanje sam planirala dugo i istraživala internet ali se često dešavalo da ne mogu da pronađem to što meni treba,Ili onako kako je meni potrebno.A to znači jednostavno,sa običnim detaljima gde jesti,koliko to košta,šta videti i koliko to košta,gde spavati,gde popiti kafu,pojesti sladoled...Ima toga na nekim forumima....ali ja bih pokušala i ovde da napravim jednostavne priče dostupne svakome.
Mislim da su ljudi koji uživaju u čarima putovanja,otkrivanju novih mesta,upijanju prirodnih lepota posebni i da je ovo pravo mesto za njih.