Странице

Moji linkovi

Najnovije

понедељак, 10. октобар 2016.

Vikend na Drini - Jeep safari - realizacija

Ideja o vikendu na Drini sa prijateljima je pretvorena u delo.Vremenski je pomerena dve nedelje ranije,12 avgusta i sa manje ljudi od planiranog ali je prerasla u fenomenalan dogadjaj koji se pamti za sva vremena.

Društvo je brojalo tri para.Nas četvoro smo krenuli iz Niša a treći par sa mora iz Crne Gore.Sastanak je bio u kampu.
Put iz Niša je nešto već vidjeno,preko Kraljeva,gde smo pravili pauzu za kafu u etno kući Potkovica na 164 km od Niša.Četiri kafe uz slatko od aronije 200 dinara.Zlakuse,obavezo stajanje i razgledanje grnčarije,Jokino vrelo na 270 km od Niša,Mokra Gora gde smo napravili pauzu obilazeći stanicu Jatare,prelepu crkvu i bungalove za izdavanje-Milev apartmani.

Onda je došla granica i čekanje od dva sata.
Sledeća destinacija je bila Andrićgrad.Mesto gde treba stati popiti piće,što smo mi uradili u pivnici na obali Drine i tri velika i jedno malo točeno pivo platili 11 BAM oko 5 eura.I obavezno ručati što smo mi uradili u Kasaba ćevabdžinici gde su nas ćevapi u somunu uz točeno pivo koštali 30 BAM oko 15 eura.

Cena dizela u Bosni je 0,9 eura tako da treba ovde planirati točenje goriva.
Oko 20 h smo stigli u kamp Rafting centar Tara .Gužva,ljudi koji pristižu kolima,autobusi,ljudi koji se vraćaju sa raftinga...prelepo.Domaćini su nas primili veoma ljubazno.Rezervacija je bila preko e-maila i sve je funkcionisalo.Odmah su počeli da oslovljavaju imenom i tako je bilo do kraja,pamtili su ime i pored nenormalne gužve koju su imali.Tura koju smo imali ugovorenu,smeštaj koji sam tražila,sve je funkcionisalo.Bungalovi su bili pristojni,čisti.Wc i tuševi zajednički,bilo je tople vode.Neko bi mozda imao primedbe na čistoću medjutim obzirom koliko je bilo ljudi mislim da je bilo nemoguće da bude čistije od onoga kako je bilo.U svakom slučaju avantura kao što je ova,kamp,rafting,jeep safari...nije za one koji vole klasiku i lux smeštaj u hotelima.Znači znali smo kako to izgleda i nama je bilo fenomenalno.

Kada smo se smestili,u restoranu je bila večera,živa muzika,bend je svirao stare domaće rok stvari,gorela je vatra u ognjištu,pilo se pivo....ništa nije moglo da pokvari euforičnu atmosferu,nije ni imalo šta,malo hladnoće,možda neki falš ton...totalno nevažno.
Moram da istaknem da je hrana bila odlična u velikim količinama.
Ujutru je usledila klasika,kafa uz šum Drine,pravi etno doručak i spremanje sa akciju.
Naša tura je podrazumevala voznju džipom kroz Nacionalni park Sutjeska,obilazak vidikovca sa koga se vidi vodopad Skakavac a onda pešačenje do Trnovačkog jezera,ručak i povratak nazad.
Vozač i vodič do jezera je bio super lik samo što je pešačio brzo jedva smo ga stizali.Šta da pričam priroda je fascinantna,ne može se opisati,mora da se doživi ta lepota.Ono što je činilo da cela slika bude još lepša su ljudi,kojih je bilo svuda ali to nije smetalo jer su svi oni uživali u toj prirodi.Trnovačko jezero se ustvari nalazi u Crnoj Gori ali se do njega može doći samo iz ovog pravca iz Bosne.Kada smo došli do jezera u podnožju Maglića bilo je mnogo mladih u šatorima koji su tu noćili da bi rano ujutru krenuli put visina Maglića.Na samom jezeru živi čuvar koji hladi pivo u buretu ,prirodno....Naravno sokiće iz lanč paketa ostavili smo za kasnije.
Uveče smo zadnji došli u kamp,umorni,zadovoljni....nije bilo gužve za turširanje...čekao nas je sto za večeru,prijatna lica,muzika je već svirala a imali smo i improvizovano venčanje.Šta reći...

Ujutru posle doručka,kada smo izmirili račun,naravno i tu je bilo sve u redu,dogovorena cena i piće koje smo popili(pošto u cenu nije bilo uračunato piće-pivo,neko bosansko je bilo 1 eur) krenuli smo nazad.Hteli smo da stignemo na Šargan,medjutim gužva na granici i čekanje ponovo oko dva sata su nam poremetili planove.Stigli smo mi pre polaska voza ali nije bilo više mesta.
Moram da pomenem i Jaz-plažu,kafić posle Goražda gde smo popili neko kafu,neko pivo,to je bilo 3 eura.I ponovo Jokino vrelo gde smo poveli prijatelje da ga vide i onda tu zajednički ručali.Ručak je za nas četvoro bio 1600 din.

Na kraju,preko Kragujevca u povratku i posle 870 km stigli smo u Niš.